سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شاعران MP3 : دانلود مجانی شعر با صدای خود شاعران

دانشگاه پنسیلوانیا  (  University of Pennsylvania  ) در امریکا از ژانویه 2005 دست به ابتکار جالبی زده : با ایجاد وب سایت  PENNsound  به شاعران تازه کار و معروف امکان آپلود کردن صدا و اشعارشان در قالب فرمت MP3  داده و این فایلها بصورت کاملا مجانی برای میلیونها نفر بویژه مدارسPENNsound قابل دانلود سریع  در هارد درایو و یا مستقیما به یک  MP3 player  یا  iPod  یا سی دی هستند و تا زمانی که کسی نخواهد از این فایلها استفاده تجاری کند مجانی هستند و کپی رایت ندارند. به شاعران توصیه میشه که اشعارشان را کوتاه و با ذکر نام و  فامیل و  آدرس و  دیوان/مجم.ع آثار یا کتاب و تاریخ سرودن آپلود کنند. فرمتی که برای نامگذاری هر فایل شعری پیشنهاد کرده اینه:

lastname-firstname_cut-number_title_place/series_date.mp3  

معلمان و استادان میتوانند با دانلود این فایلها و تبدیل آنها به سی دی های آموزشی برای شاگردانشان در کلاس درس استفاده کنند. و یا مثلا در خانه یا اتومبیل گوش کنید. شنیدن شعر با صدا و لهجه خود شاعر جذابیت و لطف بیشتری دارد. PENNsound توانسته در همین مدت کوتاه بیش از ۱۱ میلیون ویزیتور  را جذب و آرشیوی بیش از 7,000 فایل صوتی ایجاد کند. این یک ایده بسیار عالی نه تنها برای گسترش و ترویج فرهنگ بلکه کمک به شاعران و ادیبان تازه کار و گمنامی است که توانایی و یا امکان انتشار کتبی آثارشان را ندارند و اینگونه حتی یک شبه ره صد ساله می روند.

روی طراحی و ایجاد  پروژه   PENNsound حدود یکسال  کار شد و صدها شعر را از روی سی دی و  نوار  آپلود کردند  و در نخستین روز افتتاحش  3,093  ویزیتور/هیت داشت .  PennSound  برای  دنیای ادبیات  و شعر ، مثل Napster دنیای موزیک است همانگونه که  سایتهایی چون Amazon  کتابهای گویا (  audio Book) می فروشند. با این تفاوت که موزیک و کتاب بیزینس های پولسازی هستند اما شعر و شاعری تابحال کمتر کسی را ثروتمند کرده ولی ارزش روحی/معنوی بیکرانی دارد..... ایده MP3 کردن مجانی شعر خوانی بویژه در ایران که مهد فرهنگ و شعر است صد در صدر با موفقیت  فرهنگی و بیزینسی حتی، روبرو خواهد شد.. ..

منبع: وبلاگ سید حسین مرئی



نظرات دیگران: نظر
لیست کل یادداشت های موجود در هم نوشت

دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد
دوره ارزانیست !!!
[عناوین آرشیوشده]