سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و گوگل تغییر چهره می دهد … - موضوع آزاد

بالاخره بعد از مدت های تست و طراحی های مختلف گوگل به یک طرح واحد و مورد نظر خودش دست پیدا کرد .

در تغییرات تازه در نگاه اول ما شاهد یک نوار جدید بالای گوگل هستیم که همین نوار با تغییراتی اندک در جیمیل هم آمده است ( نوار قبلی جیمیل حذف شده ) :

gnewd۱.PNG

همونطور که می بینید و اگه اشتباه نکنم گزینه جیمیل به این لیست اضافه شده که می تونه قدمی محکم جهت پرطرفدارتر کردن جیمیل باشه . همچنین در more ما شاهد یک منوی باز شو هستیم ( شبیه همین منو قبلا زیر لوگوی گوگل بود ولی الان در قسمت بالای صفحه هست ) . اگر قبلا روی دکمه more گوگل کلیک کرده بودید شاهد چند گزینه همراه با یک لینک به بخش سرویس های گوگل بودید اما در منوی جدید ما شاهد لیست نسبتا طولانی از سرویس های گوگل هستیم .

 

google-more-menu-prototype.png

 همونطور که در تصویر بالا می بینید این تغییرات در سرویس های مختلف گوگل ایجاد شده . این منو می تونه باعث آشنایی خیلی ها با سرویس های متنوع گوگل بشه و گوگل سعی کرده تا حدودی این مشکل رو برطرف کنه و کاربران رو به سوی سرویس های مختلف خودش بکشونه .

اما صفحه جستجوی گوگل . اگر یادتون باشه قبلا یک کد جاوا اسکریپت معرفی کرده بودیم که بوسیله وارد کردن آن به طراحی جدید گوگل دست پیدا می کردید . همون طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده البته از اون زمان تا الان تغییراتی در رنگ بندی و قسمت تبلیغات داده . تصاویر زیر قسمت هایی از طراحی جدید رو نشون می ده :

 

gnewd۲.PNG

در تصویر بالا شما قسمتی از جستجوی گوگل در مورد ایران رو مشاهده می کنید . نواری اینجا وجود داره که جستجوی ایران رو در اخبار ، وبلاگ ها ، نقشه و … لینک کرده . این نوار هوشمند هست بطوری که مثلا اگه در مورد گل جستجو کنید تنها گزینه جستجو در تصاویر در این منو ظاهر می شه و کلا در این قسمت تنها جستجوهای مرتبط لینک می شه ( در اینجا چون ایران همه جوره خبر سازه در بیشتر قسمت ها لینک شده است ) . اما اگر ما در همین صفحه بیایم پایین به جستجو های مرتبط بر می خوریم :

 

gnewd۳.PNG

 در تصویر زیر نیز قسمت تبلیغات و لینک اسپانسر ها رو مشاهده می کنید :

 

gnewd۴.PNG

یه نکته جالبی که در مورد تبلیغات هست ( مثلا اینجا در مورد کلمه ایران ) وقتی شما در ایران هستید و کلمه ایران رو در گوگل جستجو می کنید هیچ آگهی و تبلیغی نمایش داده نمی شه ولی وقتی در آمریکا جستجو می کنید تبلیغات بالا ( تصویر بالا ) به شما نمایش داده می شه . یه نمونه دیگه برای این قسمت می شه به جستجوی کلمه host اشاره کرد . نتیجه های تبلیغاتی این کلمه در گوگل در ایران بصورت زیر است :

 

gnewd۵.PNG

 در سمت راست نیز چند مورد تبلیغات ایرانی در مورد هاست وجود داره . اما نتیجه همین جستجو در آمریکا به شکل زیر است :

gnewd۶.PNG

 بله ، تبلیغات گوگل موقعیت محلی شما رو هم در نظر می گیره .
اما یه قسمت دیگه ای که من باهاش برخورد داشتم :
وقتی شما در گوگل جستجو می کنید در حالی که کاربر جیمیل نباشید ( و یا وارد جیمیل نشده باشید ) در صفحه نتایج در سمت راست تصویری مانند تصویر زیر می بینید :

 

gnewd۷.PNG

در تصویر بالا به شما یادآوری می شود که در جیمیل وارد نشده اید . اما وقتی وارد می شوید اون قسمت به شکل زیر تغییر پیدا می کنه :

 

gnewd۸.PNG

بله ، در اینجا گوگل شما رو تشویق می کنه تا از سرویس جالب و جذاب ( و بسیار بسیار مهم برای گوگل ) Google History استفاده کنید . اما اگر شما کاربر این سرویس باشید اون قسمت به شکل تصویر زیر به شما نمایش داده می شود :

 

gnewd۹.PNG

بله ؛ یک لینک مستقیم به این بخش . همچنین در اینجا یک لینک مستقیم به سرویس Google Notebooks نیز داده شده چراکه من کاربر این سرویس نیز هستم .
شخصا خیلی از این طراحی جدید گوگل خوشم میاد . به نظرم یه سرو گردن از بقیه طراحی ها بالاتره ولی می تونه با مخلوط شدن ایده های جدید از این هم بهتر و بهتر بشه ، خداحافظ یاهو …

 + اضافه شد :
گوگل قسمتی رو درست کرده که در آن طرح های جدید خودش رو به نمایش گذاشته ( طراحی های صفحه نتایج ) . شما می تونید با مراجعه
به این آدرس با طراحی های جدید گوگل آشنا بشید .



نظرات دیگران: نظر
لیست کل یادداشت های موجود در هم نوشت

دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد
دوره ارزانیست !!!
[عناوین آرشیوشده]